Christmas & Fitness

Sport Monica

Un Crăciun antrenant

Ho-ho-hotărât lucru, de Crăciun nu știm cum se întâmplă, ori hainele se micșorează, ori dimensiunile noastre expandează. Putem să ne schimbăm optica și să mutăm centrul de greutate (al nostru și al sărbătorilor) de la masa plină de bunătăți și reclamele la pastile care ajută digestia, la bucuria de a ne simți bine în propria piele. Postul care precede momentul festiv își are rolul său, îngăduind organismului un binevenit moment de respiro. Iar sărbătoarea în sine e una a speranței și bucuriei de a petrece timp alături de persoane îndrăgite, nu neapărat de a testa toate versiunile în care apare deghizat pe farfurie răposatul purcel.

Eforturile de a rezolva tot ce ni se pare important, ca să nu tragem după noi în noul an probleme vechi, ne fac să fim mai îngăduitori cu propria persoană și să ne permitem câte un răsfăț mai mult sau mai puțin dulce, dar tot timpul culinar.

Știm, în capul listei pe care am trimis-o Moșului nu figurau sportul și nutriția sănătoasă. Dar ar fi bine să figureze pe lista personală de priorități. Astfel, am putea evita ca pe lista de dorințe pentru Noul An, prima să fie cura de slăbire.

Dacă una din următoarele afirmații sună familiar:

...atunci, iată câteva trucuri folositoare.

Păstrează-ți programul de antrenament

Unul din cele mai dificile lucruri atunci când ai un program foarte încărcat este să continui să faci sport. Dacă obișnuiești să faci antrenamente de câteva ori pe săptămână, iar în viața ta apar sarcini suplimentare, trebuie să renunți la ceva. Dacă alegi să mai reduci din activitatea fizică, nu înseamnă neapărat că îți vei ieși din formă. Dacă ai grijă să faci mișcare de întreținere pentru câteva săptămâni, te vei menține fit și în ianuarie nu va trebui să iei lupta de la zero.

Uneori, se constată chiar o îmbunătățire a performanței după o perioadă în care o lași mai ușor cu solicitarea corpului, care are astfel posibilitatea să își încarce bateriile. E posibil să te aștepte o supriză plăcută când te întorci la programul obișnuit de sport și să constați că abordezi problema la un nivel superior de energie și entuziasm.

Ia-ți angajamentul să te menții în formă

Într-o formulă simplă - planifică, informează, execută. Stabilește-ți un program, pe care să ți-l asumi față de tine, de prieteni și familie (ca să îți fie mai greu să dai înapoi) și apoi pune-l în aplicare. E bine să îți propui sesiuni mai scurte sau mai rare de exerciții, să le spui celor din jur ce schimbări dorești să faci, ca să te înțeleagă și, cu puțin noroc, să te și susină, apoi treci la fapte.

Mai bine puțin, decât deloc

Acceptă faptul că ședințele de antrenament vor fi scurte, dar, cu toate acestea, îți vor oferi beneficii. De pildă, dacă obișnuiești să alergi de câteva ori pe săptămână, poți să reduce numărul turelor la jumătate. În cazul în care faci fitness, poți să reduci numărul exercițiilor, fapt care te va ajuta să câștigi timp, fără să îți pierzi din tonus.

Calitate, nu cantitate

Dacă ritualul tău sportiv săptămânal include și sesiuni mai grele și mai ușoare, păstrează-le pe cele grele. Însă ai grijă să execuți exercițiile cât mai corect. Mai bine reduci din cantitate și te concentrezi ca fiecare mișcare să fie ca la carte.

Pauzele mici și dese NU tot timpul aduc succese

O sesiune obișnuită de antrenament include mai multe seturi de exerciții, cu pauze cuprinse între 30 de secunde și câteva minute după fiecare set. Ca să câștigi timp, în perioada sărbătorilor, poți să transformi pauzele în  momente active, dacă tot reduci timpul alocat pregătirii fizice. O idee bună este să alternezi o tură de exerciții intense cu câteva minute de exerciții ușoare, care să țină loc de pauză. La partea de încălzire și cea de relaxare finală nu putem renunța, dar putem condimenta timpul alocat exercițiilor propriu-zise cu un ritm mai accelerat și cu gândul la ținuta festivă de Anul Nou, care TREBUIE să ne vină bine.

Exploatează fiecare situație

Nu doar în timpul programului de antrenament ne menținem în formă. Putem include anumite obiceiuri în viața de zi cu zi, care să ne ajute să ne ținem dimensiunile sub control, în perioada sărbătorilor și după aceea. Dacă trebuie să ajungi la etaj, ia-o pe scări. Dacă mergi la cumpăraturi, du-te pe jos sau parchează mașina mai departe de țintă. Folosește bicicleta ori de câte ori se poate, chiar dacă e frig. Dacă mergi pe jos, fă-o în pas alert. Îmbină utilul cu plăcutul și folosește curățenia de sărbători ca o modalitate de a face mai multă mișcare.

Păcălește caloriile

De Crăciun e greu să ții caloriile sub control, când masa e plină de delicii. Poți să te bucuri de ele, dacă știi cum să le păcălești. Nu vrem interdicții de sărbători, ci un pic de răsfăț. Totul stă în cantintăți. Dacă în loc să folosim pahare mari, folosim unele mai mici, putem să ne bucurăm de mai multe toasturi cu vin roșu, reducând caloriile de la 160, la 80. Deviza sezonului ar putea fi cea de la Google - Keep it simple. Combinațiile sunt tentante, dar și consistente. Mai bine guști din felurite diferite de mâncare pe rând sau separat, astfel te saturi mai repede și consumi mai puțin, iar digestia merge ca pe roate. Da, am ajuns la un punct sensibil. Prăjituri și dulciuri, nu există Crăciun fără ele. De acord, însă există dulciuri și dulciuri. Nu e obligatoriu să fie toate consistente, cu trei straturi de cremă.  Combinațiile cu fructe și iaurt, de exemplu pot găsi un loc onorabil în rețetele de sărbătoare, fiind și gustoase și ușoare.

Când Crăciunul bate la ușă, nu e nevoie să deschizi frigiderul

Toți luptăm cu timpul și nenumăratele obligații care, în perioada sărbătorilor de iarnă par să fie mai multe ca niciodată. E nevoie doar de puțină grijă și planificare, pentru a nu uita esențialul: bucuria de a dărui, de a întâlni oameni dragi și de a încerca să fim mai buni. Nu la mâncare, ci la purtare.

Referințe:

realbuzz.com

Lecturi suplimentare

Publimix folosește cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept