UPS! Nu călcați cu stângul, începeți cu dreptul!

ServiciiAdrian S.

UPS nu virează la stânga și face economii substanțiale

Mișcarea de stânga și-a mai pierdut din adepți și nu vorbim de traficul de influență, ci de cel rutier... Să nu virezi la stânga e o mișcare inteligentă și îți poate aduce mai multe avantaje decât te-ai putea aștepta. Sub orice guvernare e o metodă la îndemână, care te ajută să economisești. La această concluzie a ajuns o companie care știe cu ce se mănâncă serviciile de curierat, și anume, United Parcel Service, pe scurt, UPS.

Cine e UPS

Înființată în Seatle în 28 august 1907, firma americană de curierat a ajuns să aibă în anul 2015 venituri de 58,4 miliarde de dolari, 444.000 de angajați în întreaga lume și un volum de 4,7 miliarde pachete și documente livrate pe an.

Operând în mai mult de 220 de țări și teritorii, la orice adresă în America de Nord și Europa, UPS are un număr zilnic de peste 69,4 milioane solicitări de urmărire a coletelor online. Flota pentru livrări e formată din 104.398 mașini pentru colete, dube, camioane, motociclete din care 6.845 vehicule ce folosesc carburanți alternativi, 237 avioane de marfă și 413 avioane pentru curse charter.

Camion United Parcel Service (sursă imagine)

Care e treaba cu viratul la stânga

Deși cerința tinerei generații e să nu mai fie trași pe dreapta, ar fi bine să insiste cu mișcare pe această direcție. Virajul la stânga, în trafic, nu e destul de sigur pentru un mijloc de transport greoi, mai ales pe șoselele cu sensul de mers pe dreapta, cum sunt și cele din SUA. Viratul la stânga nu doar că e periculos, dar mai adaugă și timpi de așteptare, uneori chiar mai mult de 30-45 de secunde fiecare dată, iar pentru fiecare camion din flotila UPS, time IS money.

Asa cum spunea și Jack Lewis, directorul managementului de proces al transportului la UPS, să virezi la stânga e puțin eficient, mașina stă la ralanti mai mult timp, ceea ce nu e bine nici pentru ea, nici pentru mediu și nici pentru consum.

Optimizare nu înseamnă doar așteptare

UPS n-a ajuns la aceasta concluzie pur si simplu. Practica asta a început înainte de era GPS și de rutele calculate cu ajutorul computerelor, azi rutele fiecarui camion fiind optimizate cu ajutorul unui program software numit Orion. Acest software de gestiune a transportului a fost implementat și optimizat în decurs de 10 ani. S-au creeat propriile hărți, foarte complexe care încorporează informații legate de locurile de parcare din zona centrală, căi de acces private în diferite zone ale orașelor, limitări de viteză și drumuri inaccesibile camioanelor, dar mai ales de optimizarea numărului de viraje la stângă și de timpi estimați pentru livrări. Secundele eficient utilizate sunt foarte importante pentru că, în final, ele se transformă în bani, via consumuri mai mici. În prezent, se fac și viraje la stânga unde este necesar, pentru a nu intra într-un cerc vicios și absurd al virajelor la dreapta, dar tendința este clară.

Foamea scoate lupul din pădure... cu condiția să mai existe pădure!Lupul, animal legendar și fascinant, reprezintă un factor de echilibru ecologic în pădurile României și are nevoie de ocrotire

Alegerea de către acest software a unei rute, în aparență mai lungi, care, tot aparent, crește consumul, sună puțin confuz chiar pentru șoferii UPS, aceștia fiind ușor contrariați din prima încercare raportat la experiența lor. Totuși software-ul utilizat are eficiența principiului „mai încet înseamnă repede” pe care de multe ori îl întâlnești în trafic și îl înțelegi abia mult timp după.

Pentru că UPS efectuează în medie un număr de 18 milioane livrări pe zi în USA, Orion trebuie să analizeze zilnic peste 250 milioane de adrese fiind capabul să optimizeze 30.000 rute pe minut. Prin eficiența lui sunt economisite anual 300 - 400 milioane de dolari în carburanți, și 85 milioane în mile parcurse pe an.

Ne-am putea întreba de ce nu folosesc Google Maps, care te duce la destinație pe drumul cel mai scurt. Din păcate, asta nu se întâmplă și în timpul cel mai scurt, pentru că nu are optimizat numărul de viraje la stânga, necesare atingerii destinației cel mai repede.

Viratul la stânga e sursă de accidente

Un studiu referitor la factorii generatori de accidente în intersecții, efectuat de Asociația Națională Americană de Siguranța Traficului pe Autostrăzi a evidențiat faptul că viratul la stânga este unul din principalii factori anteriori unei ciocniri, fiind cauza a cel putin 22,2 % din ciocniri, în opoziție cu viratul la dreapta care generează doar un procent 1,2 % de accidente. De asemenea, la întoarcerea sau traversarea unei intersecții se întâmplă 61 % accidente din cauza virajelor la stânga, în comparație cu doar 3,1 % pentru virajele la dreapta. Mai mult, virajele la stânga omoară mai mulți pietoni, reiese dintr-o statistică a planificării transportului la nivelul orașului New York.

În loc de epilog

Iată cum o mișcare inteligentă economisește carburant, scade costurile de transport pe toată flota UPS existentă și, mai ales, ajută planeta să respire ușurată, evitând anual emisii de noxe echivalente cu cele ale unui număr de peste 20.000 autoturisme.

Referințe:

ups.com cnn.com businessinsider.com independent.co.uk

Lecturi suplimentare

Folosim cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept