În căutare de răcoare

Sănătate și frumusețe Monica

Să îți păstrezi sângele rece pe caniculă e o provocare... fierbinte. Problemele care apar odată cu temperaturile ridicate, nu sunt de neglijat: deshidratarea, alături de alte afecțiuni determinate de căldură (stress, crampe, epuizare, accidente vasculare). Există o serie de trucuri accesibile oricui, prin care putem lupta cu gradele din termometre.

Răcoarea trece prin stomac

Hidratarea e esențială. Apa ne ajută să ne răcorim atunci când soarele încinge atmosfera. E bine să bem chiar dacă nu avem senzația de sete. Ideală este apa plată. Băuturile îmbuteliate (apa cu vitamine sau cele energizante) nu sunt necesare decât poate, dacă am făcut sport intens și am pierdut o mare cantitate de minerale.

Înghețata, gustarea care dezgheață papilele gustativeLa cornet sau la cupă, de vanilie sau ciocolată, înghețata este un desert care a cucerit lumea, din Italia la New York.

Indicatorul care ne arată cât suntem de hidratați e ridicol de simplu: culoarea urinei. Dacă e închisă, ar fi bine să puneți mâna pe sticla cu apa și să beți zdravăn din ea. Cu cât e mai deschisă la culoare, cu atât hidratarea se aproprie de nivelul optim.

Băuturile carbogazoase dulci ies zilele acestea din meniu. Ele reduc drastic capacitatea corpului de a asimila apa. La fel se întâmplă și cu băuturile alcoolice sau cafeaua, diuretice naturale, care elimină apa din corp, ducând la deshidratare.

Știați că Willis Carrier a inventat aparatul de aer condiționat în 1902? [sursa imagine]

Nu așteptați să vă fie sete ca să beți apă și asigurați-vă că v-ați făcut plinul înainte de a demara orice activitate fizică. Dacă amânați momentul hidratării, e posibil să apară simptome neplăcute precum crampele. Ca să țineți aproape de apă, apelați la una din aceste metode simple:

Pe lângă apă mai e nevoie și de ceva mâncare. Salatele, fructele, legumele crude reprezintă opțiunile ideale, datorită conținutului lor ridicat de apă. Evitați carnea și alimentele bogate în proteine. Contrar aparențelor, ardeiul iute poate fi de ajutor. Vă face să transpirați și veți avea astfel o senzație de răcoare. Mesele mici și dese sunt cheia marilor succese în sezonul cald. Nu vă suprasolicitați organismul dându-i de lucru să digere meniuri îmbelșugate. Fructele și iaurturile înghețate sunt deserturi ideale în această perioadă.

Soare, cu porția

Cu toate că o piele bronzată arată bine, iar Soarele e benefic pentru producerea Vitaminei D, fixarea calciului și combaterea depresiei, ca orice medicament, trebuie luat în doze mici. E bine să evitați expunerea la orele prânzului. Diminețile sunt cele mai potrivite pentru activitățile de exterior pe timp de vară sau serile când termometrele se mai liniștesc.

Dacă nu aveți încotro și sunteți nevoiți să ieșiți între 11:00 și 16:00, purtați ochelari de soare, haine de culoare deschisă, din fibre naturale și capul acoperit. Este recomandată încălțămintea din materiale naturale, care lasă piciorul să respire. Folosirea unor creme de protecție solară, cu factor de protecție de minim 15, este și ea extrem de importantă. Cei mai vulnerabili la caniculă sunt copiii mici, persoanele vârsnice, cardiacii și femeile însărcinate.

Da, iubim vara și vrem să ne bucurăm de ea! Pentru distracție la maxim, e nevoie de un minim de protecție!

Referințe:

wikihow.com

Lecturi suplimentare

Publimix folosește cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept