Yoga - din interior spre exterior

Sănătate și frumusețe Nicoleta

De la postura fizică la postura mentală

Yoga este mai presus de toate o cale simplă, ce ne pune la dispoziție o sumedenie de unelte pe care le putem folosi, în vederea cultivării unei vieți echilibrate. Asana este poate cea mai la îndemână componentă a acestei discipline, dar nu și cea mai importantă. Formă fizică, din păcate, perfecțiunea exterioară a ajuns să fie un fel de etichetă pentru cei care practică yoga în zilele noastre în Occident. O foarte proastă interpretare a ceea ce trebuie să aducă asana în viața noastră se vede la tot mai mulți practicanți de yoga.

Yoga, o disciplină pentru evoluție spirituală și armonie fizicăYoga este mai mult decât o activitate fizică sau relaxantă, este un întreg sistem menit să te reconecteze cu însăși esența vieții

Cine caută, nu întotdeauna găsește

A căuta perfecțiunea în practicile yoghine aduce din start un plus de stress minții, pentru că un lucru este cert: nu există perfecțiune nici în asana, nici în viața de zi cu zi. A căuta perfecțiunea înseamnă a CĂUTA. Iar a CĂUTA înseamnă a NU TE BUCURA de ceea ce deja ești, ai obținut, poți și trăiești. Și nu ar fi nicio problemă în acest aspect, însă, felul în care asana se așează pe corpul nostru ca fi formă exterioară nu este terapia yoga pe care o căutăm când începem această practică. Ci, mai degrabă, felul în care asana pătrunde în interiorul nostrum, luând forma adecvată experienței fizice, mentale și emoționale reprezintă modalitatea prin care ajutăm corpul din interior în exterior să se alinieze frumos gândurilor și trăirilor noastre.

Yoga îți deschide calea către autocunoaștere

ASANA practicată din EGO

Asana, în final, este mai presus de toate o postură mentală. Când mintea este confortabilă în postura în care se așează corpul, când începi prin a-ți tria propriile gânduri și încerci să reduci toate aceste fluctuații mentale alegând ca obiect al atenției un singur aspect intern, asana devine terapeutică. Atâta timp cât simțim durerea corpului fizic, contorsionat într-o postură cu un grad de dificultate major, fără a-l pregăti înainte de executarea ei, asana nu mai face parte din suma de unelte yoga concepute pentru a te aduce mai aproape de liniște, de pace mentală și emoțională în același timp, ci devine un obiect de tortură pentru corp. Iar durerea atrage atenția, moment în care mintea este focusată pe COMPETIȚIE. Intri într-o luptă cu ține însuți. Aici este punctul pe care EGO-ul vrea să pună stăpânire. Nu practicăm yoga pentru asana fizică, ci practică asana pentru formă mentală și emoțională în care ne dorim să ajungem. Asana externă este doar un înveliș, iar noi dorim să pătrundem toate învelișurile ființei noastre prin practica yoga.

Postura copacului cu mudra lotusului

Mitul plăcerii în durere...

Se spune că, în funcție de stilul de yoga ales spre practicare, procentul dintre confort și stabilitate trebuie să fie în proporție de 50 cu 50 la sută, mai mult sau mai puțin. Din nefericire, tentația de a practica și încerca posturi atrăgătoare de pe youtube și de a atinge perfecțiunea în postură este din ce în ce mai mare.

Yoga Sutra a lui Patañjali, un ghid pentru evoluție spirituală și armonie fizicăYoga este o practică străveche, care, prin practică zilnică și disciplină ne ajută să ne reconectăm cu adevăratele valori ale divinității din noi

Yoga are ca scop să readucă confort în corp, bunăstare și echilibru, pentru a armoniza mai apoi toate aspectele vieții noastre interioare cu cele exterioare. Când durerea fizică cu care te prezinți la clasele de yoga este intensificată de durerea pe care unele asane o așează peste durerea deja existentă, atunci starea de bine nu poate fi clădită. În postură, corpul trebuie să fie stabil și relaxat în același timp, calități esențiale practicii asana, amintite de către Patanjali în Yoga Sutra, cartea de căpătâi a yoga. Fără aceste două calități, asana devine un simplu obiect de întindere, tonifiere și, eventual, creștere a ego-ului.

Așa că, mai bine un pas înapoi, rămânând în limita de confort și de stabilitate în postură, decât extinderea posturii într-o zonă în care mintea este captivată de durerea fizică, nemaiputând ajunge în stadiul meditativ - scopul practicilor yoghine.

Urdhva mukha paschimottanasana este o asana care necesită mult echilibru. Numele provine din sanscrită: urdhva (ascendent), mukha (față), paschimo (vest – cu referire la partea din spate a corpului), uttana (întindere) și asana (postură, poziție)

Asana - focus primar atunci când alegem yoga pentru a slăbi?

Asana ajută la menținerea unei vieți echilibrate, la redobândirea încrederii și stimei de sine, în combinație cu exercițiile de concentrare, meditație și respirație, dar și la menținerea corpului liber de blocaje energetice. Putem spune că ea contribuie la arderea grăsimilor de pe anumite zone ale corpului, existând chiar și studii în acest sens. Respirația combinată cu asana pot aduce beneficii majore atunci când dorim ca prin yoga să ajutăm corpul să revină la o formă pierdută pe care dorim să o redobândim. Dar a spune că yoga slăbește este un pic prea mult. Yoga ajută la conștientizarea necesității introducerii unui stil de viață sănătos, cu alegeri prietenoase pentru noi, dar fără a fi alăturată unei diete corespunzătoare și unui regim echilibrat, yoga nu slăbește.

Această postură ajută la modelarea zonei taliei si tonifică centura abdominală

Asana ajută la activarea metabolismului, ajută la stimularea organelor interne implicate în procesul de digestie, îmbunătățind mult acest proces și ajută la revigorarea corpului și a minții. Când însă setarea scopului în începerea practicii este scăderea în greutate și atât, atunci așteptările cursantului nu trebuie să fie foarte mari. Asana ajută la alungirea fibrei musculate, la câștigarea elasticității și a mobilității, dar, mai ales, la realinierea coloanei și la redobândirea celor patru curburi anatomice sănătoase. Se spune că yoga, la nivel de aspect fizic, a fost concepută pentru coloana vertebrală. Și așa și este.

Postura peștelui are multiple beneficii: eliberează tensiunea din zona gâtului și a umerilor, stimulează organele abdominale, elimină stresul, îmbunătățește postura coloanei, are efecte benefice pentru astm și alte probleme respiratorii, stimulează activitatea glandei pineale

Când coloana vertebrală este flexibilă, susținută și sănătoasă, calitatea vieții practicantului se îmbunătățește.

Yoga, o practică pentru toate vârstele și toate timpurileYoga este o disciplină care poate fi integrată în viața de zi cu zi, răsplătind timpul investit în practică, cu mari beneficii pentru armonia noastră interioară și exterioară

Practică yoga folosind ASANA, nu practica ASANA folosindu-te de cuvântul yoga.

Namaste

Nico

Referințe:

Yoga with Nico

Lecturi suplimentare

Publimix folosește cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept