Mașina care merge cu apă

Auto - moto - velo Adrian S.

Mașina care merge cu apă nu mai este subiect de bancuri, a devenit realitate. Deși momentul când vom alimenta la robinetul din bucătărie nu e chiar așa aproape, vehiculul propulsat doar cu apă sărată, se află în faza de prototip și este deja omologată TUV în Germania

Limuzină fără benzină

Limuzina sport Quant-e și-a făcut o primă apariție spectaculoasă la Salonul Auto de la Geneva din 2014, fascinând prin concept și design futurist. În ciuda faptului că mașinile sport nu au o reputație prea bună în ceea ce privește poluarea, acest autoturism provocator și innovator reprezintă un mijloc de transport electric, complet nepoluant. Tehnologia pe baza căreia funcționează limuzina sport Quant-e se numește nanoFlowcell, utilizează drept carburant apa sărată, care are zero emisii de carbon.

H2O - combustibilul viitorului

Principiul de funcționare al mașinii cu apă este similar celui al unei celule de combustibil din hidrogen, dar lichidul utilizat pentru stocarea energiei este apa sărată din cele două rezervoare de 200 de litri cu care este echipată mașina. Lichidul trece printr-o membrană aflată între cele două rezervoare și creează o sarcină electrică, curentul fiind stocat si distribuit prin niște super condensatori. Această tehnologie furnizează o capacitate de energie de cinci ori mai mare decât o baterie litium-ion la aceeași greutate.

Fast & beautiful

Deși tânără, cele 2.300 kg o fac să fie o prezență cu greutate, însă nu mai puțin sprintenă. Mașina sport Quant-e, folosind cele 4 motoare AC sincrone la un cuplu motor de 2.900 Nm, atinge 100km/h în doar 2,8 secunde, fiind mai rapidă decât omologul benzinar McLaren P1. Viteza maximă atinsă poate ajunge la 380 km/h și asigură o autonomie de 600 km.

Designul exterior  al autoturismului se ridică la înălțimea dotărilor tehnice. Culoarea o amintește pe cea a unui lac albastru de cristal, iar cele două uși se deschid ca niște ”aripi de pescăruș”. Dimensiunile exterioare sunt: 5,25 m lungime, 2.019 m lățime și 1,35 m înălțime, iar roțile au 22 de inch (țoli). Mașina are 4 locuri,  un bord interactiv, caracteristici din lemn și sistem de divertisment bazat pe Android.

Banii n-aduc fericirea, dar pot aduce mașina visată

Limuzina scoasă pe piață de firma NanoFlowcell AG cu sediul în Lichtenstein a reușit să obțină omologarea  în Germania, prin intermediul TUV Sud. Astfel, pot fi efectuate teste si se poate demara pregătirea pentru producția de serie. Până în acest moment nu avem prețul oficial al acestei minuni tehnologice, dar specialiștii în domeniu estimează că ar putea costa mai mult de 1,7 milioane de dolari.

Dar ce mai contează prețul când îți dorești o limuzină sport Quant-e? Singurul impediment ar putea fi infrastructura  stațiilor de alimentare cu carburant. Vestea bună e că nici acest lucru nu vă poate sta în cale. Până să fie scoasă la vânzare mașina care merge cu apă, problema realimentării cu carburant pentru nanoFlowcell va fi rezolvată. Se vor putea moderniza stațiile de combustibil existente sau se vor realiza unele noi, de sine stătătoare în locuri convenabile, chiar și acasă. Acest lucru este foarte posibil pentru că alimentarea cu lichid ionic (unul încărcat pozitiv și unul negativ), folosind tehnologia actuală este foarte ieftină. Mai mult, lichidul ionic este non toxic, non inflamabil și are o durată de depozitare infinită.

De aceea, președintele firmei NanoFlowcell, profesorul Jens-Peter Ellermann afirmă că există planuri mari, nu doar pentru industria auto, ci și pentru furnizarea energiei pe piața internă, la fel ca în cea a tehnologiei maritime, feroviare sau în domeniul aviației.

Un vis pentru care merită să punem ceva bani deoparte, măcar în speranța că evoluția tehnologică va aduce prețul acestei mașini mai aproape de buzunarul omului obișnuit, pentru binele planetei.

Referințe:

QUANT EQUANT e-Sportlimousine

Lecturi suplimentare

Publimix folosește cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept