05 octombrie 1919

Enzo Ferrari își face debutul ca pilot de mașini de curse

Auto - moto - veloMonica

Un italiano vero

În data de 5 octombrie 1919, un tânăr italian, inginer și mecanic auto, pe nume Enzo Ferrari, ia parte la prima sa cursă de mașini, pe un deal de lângă Parma. A terminat pe locul patru. Nu a excelat ca pilot, câștigând doar 13 din cele 47 de curse la care a participat. Se spune că îi păsa mai mult de mașini decât de curse și nu se îndura să forțeze motorul doar pentru a ieși pe primul loc. La mijlocul anilor '20, s-a retras din cursele de mașini și s-a întors la prima iubire: construirea lor. În 1929 a preluat departamentul de curse al firmei Alfa Romeo și a început să scoată mașini sub propriul său nume. Iritați de amprenta puternică pe care personalitatea lui Enzo o punea asupra managementului, cei de la Alfa Romeo l-au concediat în 1939. Tot răul spre bine, pentru că și-a deschis propriul său atelier, însă războiul l-a obligat să producă unelte, în loc de mașini de curse.

Ferrari o calcă și ia viteză

În 1947, primele Ferrari adevărate apar pe piață, în sfârșit. În același an, câștigă Roma Grand Prix, ca mașini ale unui producător independent. În 1949, un Ferrari câștigă cursa Le Mans, iar în 1952, unul din piloții echipei Ferrari, Alberto Ascari, a devenit campion mondial la cursele de mașini și a câștigat toate competițiile la care a participat. A fost o perioadă de glorie pentru Ferrari: an de an, mașinile lui dominau întrecerile, câștigând 8 campionate mondiale și 5 curse Grand Prix. Asta pentru că mașinile lui dispuneau de forță brută, aveau motoare mai mari și mai puternice decât oricare altele și erau conduse de cei mai curajoși piloți. O combinație cu adevărat „mortală”, pentru că, din păcate, mai mulți piloți și spectatori ai curselor și-au pierdut viața în urma ieșirilor în decor ale mașinilor lui Enzo.

Mercedes, un simbol al calității și tehnologiei germaneMercedes înseamnă calitate și frumusețe în lumea mașinilor, fiind automobile de categorie superioară, încă de la primele modele care au cucerit lumea

Orgolios, ca orice creator, Ferrari avea tendința să desconsidere orice inovație care nu îi aparținea, așa că a acceptat greu îmbunătățiri tehnologice precum discurile de frână, motoarele pe spate sau sistemele cu injecție. Drept urmare, supremația sa pe plan mondial a mai scăzut, dar totuși, până la decesul său, în 1988, mașinile pe care le-a creat câștigaseră peste 4000 de curse.

Ferrari - mașina timpului

De cînd a apărut, Ferrari a a prins imaginația multor generații, fascinând prin design, forță, culoare și performanțe. O mașină care a străbătut timpul și timpurile, scriind propria legendă. Iar în spatele legendei stau poveștile, din care vă spunem și noi câteva:

Un căluț puternic pentru mulți cai putere

În lumea supermașinilor, cartea de vizită e un super logo, în cazul nostru, vestitul căluț negru cabrat, pe fond galben. Logo-ul care avea să devină simbolul firmei, i-a fost prezentat lui Enzo de părinții lui Francesco Baracca, pilot care a luptat și și-a pierdut viața în primul război mondial. Acesta avea desenat căluțul pe avionul său de luptă. Enzo a acceptat cu recunoștință simbolul și i-a aplicat fondul galben, ca un omagiu pentru orașul său natal, Modena, din Italia.

Francesco Baracca (sursă imagine)

De ce mașinile Ferrari sunt roșii?

Mulți producători de mașini au o slăbiciune pentru anumite culori, care ajung să fie asociate cu brandul respectiv: Jaguar-ul e verde, Mercedes-ul, argintiu, iar Ferrari, roșu. Există niște motive pentru aceste alegeri, nu e doar un moft al producătorului. La începutul secolului XX, echipamentul piloților din fiecare țară avea culoarea proprie, pentru a se diferenția de competitori. Englezii aveau verde, francezii albastru, germanii argintiu, iar italienii de la scuderia Alfa Romeo era îmbrăcați în roșu. În timp, pentru că Ferrari au devenit simbolul mașinilor italiene de curse, culoarea a ajuns să fie asociată cu ei.

O legendă Bugatti, uitată într-un garajMașinile Bugatti sunt adevărate legende în lumea automobilismului, fiind renumite pentru performanțe, viteză și design extraordinar

Enzo a ajutat Lamborghini să pornească

Ferrari iubea să câștige. De aceea, cu toate că nimeni nu a contestat dragostea lui față de mașini și competiții, se spune că nu era chiar cea mai amabilă persoană cu care puteai să ai de-a face. Așa cum a aflat și Ferruccio Lamborghini, care a venit să se plângă de mașina lui Ferrari chiar în bârlogul lupului. Enzo l-a făcut idiot și i-a spus să se ocupe de tractoare (Lamborghini fiind, la acea vreme, producător de tractoare), că de mașini se ocupă el. Lamborghini s-a considerat jignit de afirmațiile lui Enzo, așa că a mers acasă și a început propia lui producție de supermașini.

Ferruccio Lamborghini (sursă imagine)

Cea mai scumpă mașină e un Ferrari

Deși cel mare preț pentru o mașină nouă aparține unui Maybach Exelero, „doar” 8 milioane de dolari, cea mai scumpă mașină vândută vreodată a fost un Ferrari. Varianta 250 GTO, din care au fost fabricate doar 39 de bucăți, este considerată „cea mai sexy mașină din toate timpurile”. Una dintre ele, făcută în 1963, a fost vândută în 2013 pentru suma-record de 52 milioane de dolari. Pentru a dovedi că nu a fost o întâmplare, un alt 250 GTO din 1962 a fost vândut la o licitație în 2014, cu 38 de milioane de dolari.

Cu Enzo la Vatican

În 2004, Ferrari a donat mașina cu numărul 400 și ultima din seria Enzo, Vaticanului. Imaginea papei Ioan Paul al II-lea, la bordul bolidului său 6.0L V12 rămâne una memorabilă. Considerând totuși că nu e prea potrivită și preferând confortul papa-mobilului, Sfântul Părinte a donat mașina pentru a fi vândută la licitație, iar banii obținuți au fost trimiși victimelor din Indonezia, afectate de tsunami.

Francisc I, un papă cu Harley-Davidson la VaticanPapa Francisc, o binecuvântare pentru motoare, dar și un exemplu de toleranță, arătând că, indiferent de pasiuni și credințe, avem cu toții ceva în comun - umanitatea.

Parc tematic Ferrari

Dacă mai era nevoie de o dovadă că această brandul Ferrari și-a depășit demult propria faimă, atunci nu trebuie decât să mergi în Ferrari World din Abu Dhabi. O întâlnire între desene animate și tehnologie. Deschis în 2010, Ferrari World se mândrește cu cele mai rapide instalații de roller coaster din lume Dacă vrei sentimentul autentic al cailor putere, poți să conduci prin împrejurimi, pentru doar 160 de dolari, un Ferrari California.

Referințe:

history.com therichest.com

Lecturi suplimentare

Folosim cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept