9 aprilie 2009

Honda căștigă titlul World Green Car

Auto - moto - velo Monica

Honda trece pe verde

La 9 aprilie 2009, Honda FCX Clarity, primește premiul întâi cu coroniță - World Green Car - la New York Auto Show. Vehiculul era un sedan cu patru uși, prezentat drept primul automobil alimentat de celule cu hidrogen din lume, destinat producției pe scară largă. Prototipul FCX Clarity coborâse de pe linia de asamblare la uzinele Honda din Takanezawa, Japonia, în iunie 2008. După cum titra ziarul The New York Times la acea vreme: ”Vehiculele de acest tip reprezintă un fel de Sfântul Graal al industriei auto, promițând o modalitate de transport fără emisii poluante. Celulele care alimentează mașina preiau hidrogenul și oxigenul din aer, pentru a obține electricitate, într-un proces ale cărui singure produse secundare sunt apa și căldura.”

FCX - alles klar!

Compania Honda afirmă că a petrecut 15 ani și a cheltuit milioane de dolari pentru a dezvolta această tehnologie. FCX Clarity este mai eficientă decât o mașină alimentată cu gaz. Automobilul, prevăzut pentru 5 pasageri, atinge o viteză de 160 de km/oră și poate parcurge peste 380 de km cu un singur plin. Publicația The Times nota că mașinile cu celule de hidrogen sunt chiar mai prietenoase cu mediul decât mașinile electrice, ”ale căror baterii iau ore bune pentru încărcare, consumând curent electric, care, în multe țări, inclusiv SUA sau China, este obținut prin arderea combustibililor fosili, precum cărbunele.”

Fiecare om poate contribui la protecția mediului, prin fapte mici, cu impact mareProtecția mediului, prin consumarea și promovarea de produse naturale, organice, reducerea emisiilor și reciclare e cea mai importantă bătălie a vremurilor noastre

O problemă a tehnologiei cu celule de hidrogen o reprezintă costurile, care în cazul unui vehicul precum FCX Clarity, cresc cu până la câteva sute de mii de dolari pe bucată. Pentru a contracara acest neajuns, Honda a ales inițial să închirieze mașinile, în loc să le vândă. Prețul mediu de închiriere este de 600 de dolari pe lună. În iulie 2008, primele FCX Clarity au fost disponibile în California, unde se găsesc stații de alimentare cu hidrogen. Ca un paradox, deși este cel mai răspândit element chimic, hidrogenul este combustibilul cel mai puțin folosit, infrastructura de stații de alimentare fiind foarte restrânsă. În noiembrie 2008, compania Honda a închiriat o flotă de mașini cu hidrogen pentru angajații guvernului japonez.

Interior Honda FCX [sursa imagine: www.bestcarzin.com]

La momentul lansării FCX Clarity, industria auto japoneză era deja cu mult în fața concurenței americane, în privința mașinilor verzi. În 1997, Toyota lansase versiunea Prius, prima mașină hibrid produsă în masă. Prius a ajuns pe piața americană în 2000 și a cucerit-o, fără drept de apel. Giganții industriei auto din SUA, precum General Motors, erau criticați pentru că mențineau în producție vehiculele mari consumatoare de benzină, chiar și după ce tendința în favoarea mașinilor eco a devenit foarte clară.

De ce avem nevoie de mașini nepoluante?

Avem deja tehnologia necesară pentru a trata adicția noastră de petrol, pentru a stabiliza schimbările climatice, menținându-ne standardele de viață și confort. Dacă facem tranziția la tehnologii sustenabile, ca, de exemplu, energia solară sau cea eoliană, putem obține independența energetică și putem readuce echilibrul în toate modificările pe care omul le-a provocat mediului înconjurător.

Francisc I, un papă cu Harley-Davidson la Vatican Papa Francisc, o binecuvântare pentru motoare, dar și un exemplu de toleranță, arătând că, indiferent de pasiuni și credințe, avem cu toții ceva în comun - umanitatea.

Creșterea eficienței transporturilor este cel mai bun punct de plecare pentru eforturile de a reduce emisiile de dioxid de carbon (CO2), principalul ”vinovat” pentru încălzirea globală. Aproximativ 30% din emisiile de carbon ale țărilor dezvoltate provin din funcționarea diverselor mijloace de transport.

Există studii și dovezi clare care arată avantajele evidente ale mașinilor electrice, hibride sau cu tehnologii nepoluante precum celulele de hidrogen, față de mașinile clasice, alimentate cu derivați ai petrolului.

În primul rând, se reduc cheltuielile cu combustibilul. De exemplu, hibridul Toyota Prius 46, care are și un rezervor de benzină cu o capacitate de 40 l, îți permite să parcurgi o distanță de aproape 1.000 de km, înainte de a fi nevoie să alimentezi din nou. Astfel, costurile cu combustibilul, raportat la numărul de kilometri parcurși, scad simțitor. Asta, în timp ce nu poluezi și nu consumi din energiile neregenerabile ale planetei.

Firma Toyota afirmă că, de la lansarea versiunii hibride, familia Prius a contribuit la reducerea emisiilor de carbon în atmosferă cu peste 11 milioane de tone CO2. [sursa imagine]

Statele lumii iau deja în calcul diminuarea taxelor pentru mașinile prietenoase cu mediul, așadar achiziționarea unui asemenea autovehicul, deși pare mai costisitoare la început, se poate amortiza mai repede decât crezi prin taxe mai mici și costuri de deplasare mai reduse.

Multe companii care produc mașini hibride și nepoluante folosesc materiale reciclate și pentru construirea vehiculului. Aceste opțiuni contribuie la reducerea tăierii pădurilor, a acumulării de deșeuri și la economisirea unor resurse naturale prețioase.

Deși nu se referea la mașinile eco, putem parafraza cuvintele lui Marshall McLuhan: ”Mediul este mesajul”. În cazul achiziționării unei mașini nepoluante, într-adevăr, mediul este mesajul pe care îl transmiteți. Veți arăta că vă pasă în ce fel de lume vor trăi copiii voștri și poate veți inspira și alte persoane să vă urmeze exemplul.

Referințe:

motherearthnews.com history.com gengreen.org

foto creditbestcarzin.com

Lecturi suplimentare

Publimix folosește cookies-uri pentru personalizarea conținutului și altele. Continuând, acceptați folosirea acestora. Accept